Projekty dofinansowane z Funduszy Europejskich
Wdrożenie systemu redukcji spalania paliwa w transporcie drogowym
Wartość projektu 978 022,20 zł,
Dofinansowanie z UE 556 598,00 zł,
Województwo podkarpackie,
Powiat m. Krosno,
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Działanie:
2.3. Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw
Fundusz:
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Perspektywa:
2014 – 2020
SA 42799(2015/X) Przedmiotem projektu jest wdrożenie wyników prac rozwojowych, które stanowią rezultat zakończonego przez Wnioskodawcę projektu POIR.02.03.02-10-0009/16 (etap I – badawczy) w postaci nowego wyrobu: systemu służącego do redukcji spalania paliwa w transporcie drogowym. System składać się będzie z:
a) oprogramowania (innowacja produktowa) wykonanego w technologii SaaS („Software as a Service” – oprogramowanie jako usługa),
b) urządzenia mobilnego z kamerą termowizyjną / komputera, zapewniających klientowi komunikację z ww. oprogramowaniem.
Oprogramowanie zasilane jest danymi: – o spalaniu paliwa, które generowane są w systemach telematycznych klientów (np. z szyny CAN, GPS), – termogramami (zdjęcia rozkładu temperatury w układzie jezdnym wykonane urządzeniem mobilnym z kamerą termowizyjną), – względnie innymi danymi ilustrującymi np. dynamikę i styl jazdy kierowcy, planowaną trasę. Oprogramowanie, po przetworzeniu danych, zwraca klientowi w czasie rzeczywistym alerty i zalecenia, których wykonanie korzystnie wpływa na redukcję całkowitej ilości spalanego paliwa.
Projekt dotyczy zatem naszej dodatkowej działalności w zakresie doradztwa technicznego i zarządzania (74.10.Z). Nie dotyczy rodzajów działalności wykluczonych z możliwości uzyskania wsparcia.
Zakres projektu obejmuje nabycie wartości niematerialnych i prawnych (wytworzenie oprogramowania) oraz nabycie środków trwałych (zestawy komputerowe) zapewniających administrowanie oprogramowaniem. Najważniejszy rezultat projektu to wdrożony do praktyki gospodarczej, dostępny dla klientów, w pełni funkcjonalny system do redukcji spalania paliwa w transporcie drogowym, przeznaczony dla zarządców flot transportowych i firm – przewoźników.
Realizacja projektu nastąpi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (woj.podkarpackie) w latach 2019-2022 (tj. w ramach czasowych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój).
System zwiększający bezpieczeństko w logistyce
Wartość projektu 1 041 184,00 zł,
Dofinansowanie z UE 601 140,00 zł,
Województwo łódzkie,
Powiat m. Łódź,
Regionalny Program Operacyjny. Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Działanie:
1.2. Inwestycje przedsiębiorstw w badania i innowacje
Fundusz:
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Perspektywa:
2014 – 2020
Przedmiotem projektu są prace rozwojowe prowadzące do opracowania prototypu systemu zwiększającego bezpieczeństwo w logistyce, w szczególności w procesie transportu towarów.
Celem projektu jest stworzenie i zwalidowanie 1 prototypu systemu zwiększającego bezpieczeństwo w logistyce, w szczególności w procesie transportu towarów, poprzez sekwencję prac rozwojowych, realizowanych w okresie 24 miesięcy przez przedsiębiorstwo Inglobi, we współpracy z Centrum Technologii Bezpieczeństwa w Logistyce Uniwersytetu Łódzkiego. Zadania projektu obejmują:
1) Prace rozwojowe w zakresie opracowania koncepcji modułu termowizyjnej diagnostyki układu jezdnego pojazdów i wykrywania ryzyka jego potencjalnych awarii,
2) Prace rozwojowe w zakresie opracowania koncepcji modułu zdalnego monitorowania ciśnienia i temperatury w ogumieniu pojazdów z możliwością określenia stopnia nacisku na osie,
3) Prace rozwojowe w zakresie opracowania koncepcji modułu zdalnego odczytu i monitorowania parametrów jazdy oraz pracy silnika z magistrali CAN w czasie rzeczywistym przez osobę zarządzającą flotą,
4) Prace rozwojowe w zakresie integracji opracowanych koncepcji 3 modułów w prototyp systemu zwiększającego bezpieczeństwo w logistyce, w szczególności w procesie transportu towarów, oraz testy prototypu, jego walidacja i opracowanie jego finalnej konfiguracji.
Grupy docelowe, do których adresowany jest prototypu systemu zwiększającego bezpieczeństwo w logistyce, w szczególności w procesie transportu towarów, obejmują:
1) przedsiębiorstwa transportowe realizujące transport ładunków – zwłaszcza osoby zarządzające procesem transportu, osoby odpowiedzialne za nadzór nad flotą pojazdów, spedytorzy i pracownicy operacyjni nadzorujący zlecenia transportowe, kierowcy,
2) przedsiębiorstwa logistyczne zajmujące się kontraktową obsługą procesów logistycznych swoich klientów oraz inne przedsiębiorstwa (zwłaszcza produkcyjne) realizujące we własnym zakresie procesy transportowe, kontraktujące usługi transportowe.
Redukcja spalania paliwa i emisji w transporcie drogowym ładunków
Wartość projektu 419 430,00 zł,
Dofinansowanie z UE 272 800,00 zł,
Województwo łódzkie,
Powiat m. Łódź,
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Działanie:
2.3. Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw
Fundusz:
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Perspektywa:
2014 – 2020
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.42799(2015/X), pomoc_de_minimis: §42 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014–2020.
Przedmiot projektu – prace rozwojowe polegające na łączeniu i wykorzystywaniu dostępnej aktualnie wiedzy o technologiach transportowych służących m.in. do kontroli spalania paliw i emisji generowanych przez silniki spalinowe pojazdów transportowych.
Przedmiot projektu wynika z dodatkowej działalności Wnioskodawcy prowadzonej w zakresie produkcji instrumentów kontrolnych (26.51.Z), doradztwa technicznego i zarządzania (74.10.Z), badań pojazdów (71.20.B). Nie dotyczy rodzajów działalności wykluczonych z możliwości uzyskania wsparcia.
Zakres projektu – obejmuje prace rozwojowe w zakresie:
1. Opracowanie dokumentacji dla nowego produktu: „układu do redukcji spalania paliwa i emisji w transporcie drogowym ładunków” poprzez badanie i wybór optymalnej kombinacji technologii komunikacji, lokalizacji i monitoringu otoczenia pojazdów z pomiarem przepływów oraz efektywności spalania paliwa przez pojazdy.
2. Wykonanie prototypu „układu” na podstawie dokumentacji i wytypowanych komponentów technologii.
3. Testowanie prototypu przez użytkowników docelowych, dobór optymalnych komponentów technologii i określenie ich finalnej konfiguracji w nowym produkcie.
Rezultat projektu – planowany do osiągnięcia – zwalidowany, w pełni funkcjonalny prototyp nowego produktu: „układu do redukcji spalania paliwa i emisji w transporcie drogowym ładunków”, gotowy do biznesowego zastosowania zwłaszcza w firmach transportowych świadczących usługi drogowego przewozu ładunków. Innowacja produktowa – będąca przedmiotem projektu – polega na wprowadzeniu nowego wyrobu, innowacyjnego w zakresie znacząco ograniczonego spalania paliwa i emisji oraz poprawy rentowności usług transportu drogowego ładunków